Thursday, February 10, 2011

3 papers were down!

seorang pelajar asasi yg memakai kad matrik terbalik (ya! dr mrsm lgk aku suka bgi terbalik kad matrik, kononnya xmau ditau nma) bgun dgn penuh gementar pagi ni sbb bio x abis stdy lagik! mlm sblmnya siap memekak2 nyanyi lagu, kerana setelah sekian lma baru smlm menukar channel radio ke muzik fm. jd, agak jakun mndgr lagu2 melayu yg dlu2. hehe. sebangunnya dia dari katil, iron agak malas untuk digunakan. lalu, mix and matchkan suma bnda dlm almari utk dipakai pada hari khamis ini. worn-out jeans+ baby tee+ kemeja kotak2+ tudung yg x pyh iron+ sneakers everlast yg baru berumur satu bulan tp nmpk mcm sdh satu tahun dan beg leather mcm kerang kura2 bersangkut di bahu. pnuh smgt pegi kelas smbil bwa botol besar dan nota bio tulisan air tgn sndiri. org melihat pakaian aku yg lain dr hari yg lain. aku bt bodoh jak.

paper chem, bio, maths berjaya ditumbangkan dgn dukacitanya! meaning? ndak dpt jwb dgn spenuh hati yg ikhlas, lagi jitu dan cemerlangnya. adakah zmn renaissance sdah berakhir. dan bermulanya zaman kejatuhan? oh tidak kali. huhu *positive thinking. lalu aku membawa diri bersama rakan2 yg lain ke foodcourt dan melantak roti canai cheese. sambil dorang mkn mee goreng singapore, kueh teow kungfu dgn sup bihun. stomach aku sdh bercampur2 mknan.

di dlm bas....

friend : nak mkn dkat foodcourt ke?
me : ya, td tinguk stomach dlm paper trus lapar betul ni ba..

lalu org2 di dlm bas ketawa kn aku.. ( 2 atau 3 org jaklaa smbil tertnya2, eh bdk sbh la)

ya, aku gagal ,menjawab enzyme2 yg wujud di dlm organ2 digestive system. aku gagal jwb kinetic theory punya postulate dlm chemist. aku gagal mengingat formula maths bagi limit dan continuity. kesimpulannya, aku kecewa! padahal dduk seminggu d kolej bagai nak rak study. aku x tau apa yg x kena. oh sugguh emo tulisan ku kali ini.. lama sdh kn tu x buat karangan bm.. hehe


iklan ditaja oleh mayonis cap pilihan lady
(ada maksud tersirat la tuu)

2 paper lgik. fizik dgn agri. apa2 pun dua bnda ni mesti score. oh ya. aku baru abis bedah tikus utk the 2nd time. kali ni mau tinguk otak sma capillary. dan sya sgt sukah bedah-membedah! paling syok time penggal kpala tikus! aih.. pnya A++ la aku potong kpala tikus, wlupun dlm hati sgt sayu lgik kasian meninguk tikus bermata jernih tu. presentation agri? goes very well. yeah, ive spoiled my grammar again. sgt2 nervous. plus, kwn2 tersengih2 tgk aku present, aku pn x than tgk muka dorang.

aku ada buat conclusion mnggu ni based on experimental theory. haha. mnggu ni 3 kali aku tnya org soalan, 3 kali jgklah drg jwb bnda lain. first tu, aku igt dia mmg x dgr. 2nd time pulak aku tnya org lain, dia jwb lain jugak. 3rd time pn sma jugak. jd, aku rasa bukan dorang yg pekak. percakapan aku mmg susah difahami! huhu. i do admit that. mcm aku ckp dgn baby td (bstfren aku) "i will learn how to kecek semenanjung" pecah perut dorang dgr td.

aku rasa mau tidur, esok ada class tp aku rasa semua org buat2 teda class. esok ada maths, fizik dgn bio. suma pn heavy++ pnya subject. oh well, yg pnting this weekend mau tgk the social network sma the green hornet live dari laptop. ndak payah buang duit sda pegi mines sma midvalley. jimat bajet bulan feb. hehe.

p/s: dont go with the flow, create the flow!

2 comments:

  1. otomatik lepas exam mesti perut lapar...
    what bout u?

    ReplyDelete
  2. konfem lapar! haha.. telampau bnyak energy diguna utk jwb soalan. hehehe. ;p

    ReplyDelete

commentMEnot