Sunday, February 14, 2010

BENCI~HATEFUL

aku BENCI kamu
I HATE U
aku trlmpau ikut prsaan
aku terlalu berharap
aku jua memberi pengharapan
salah aku atau kamu??

aku BENCIkan janji
aku BENCIkan alasan
aku BENCI, HATE!!!
terlintas di mndaku
aku jua manusia
mustahil jika x melakukannya
salah aku atau kamu??

aku BENCI hipokrit
aku BENCI dendam
aku BENCI ketidakmatangan pikiran
aku prnh melaluinya
aku prnh mengalaminya
aku pernah merasainya
salah aku atau kamu??

aku BENCI pembohongan
aku BENCI ketidakjujuran
ya....
aku mengaku
aku pernah lakukannya
tetapi adakah ia salah
kerana semua org melakukan kesilapan
salah aku atau kamu??

ah
persetan semuanya
persetan semua persoalan
hanya mengelirukan ku
menambah berat timbangan dosa
menghasut jiwa yg mencari keinsafan
melalaikan minda mencari kebenaran
meracun hati mencari keredhaan

trima kasih semua
trima kasih dunia
memberiku pengajaran
memberiku keinsafan
menmbah kematangan

aku tidak membenci
aku cuma tidak menyukai
aku sesekali tidak akn membenci kamu,dia atau mereka
tetapi aku jadikannya sebagai role model d masa hadapan

malahan aku akn bertambah syg
dan setiap hari aku berdoa kepada Yang Maha Esa
aku akan berdoa untuk kamu dia dan mereka
kerana aku mahu yg terbaik dr kamu, dia dan mereka

aku tidak menyalahkan sesiapa
aku tidak mengaibkan sesiapa
aku tidak menjatuhkan sesiapa
aku sedar siapa diriku
aku sedar kelemahanku
aku sedar sejauh mana kelayakanku menilai manusia

aku hanya mahu kamu tahu
diri ini tidak layak membenci
biar d bibir kata benci tapi hati tetap menyayangi
aku hanya mahu kamu tahu
aku sayang kmu sampai bila-bila
biarpun diri bermusuhan
tetapi hati tetap berkawan

~saja2 jak buat...hihi...tuk mengubat hati luka...ceh....
8.34pm-14022010







No comments:

Post a Comment

commentMEnot