Friday, January 21, 2011

aku give up

dah dah.. lps ni x mau sda bli nasi goreng cendawan masakan foodcourt.

aku : akak, bg nasi goreng cendawan campur telur mata kerbau. bungkus. yg nasi goreng tu x mau pedas. langsung x mau pedas. klu boleh mcm nasi goreng cina. x pedas.
akak : ok2 x nak pedas, tmbah telur mata.

5 minit kemudian

akak : nasi goreng cendawan telur mata x nak pedas.
aku : senyum2*

conversation di atas mnunjukkan betapa clear dan jelasnya arahan aku x mau pedas. tp end up with. kepedasan jugak aku akhirnya.... jumpa cili d merata nasi. kejadian begini sdah berlaku untuk kali kedua dlm hidup aku. haritu kuehteow bandung. ok, aku x mau order bnda2 yg sememangnya pedas lgk. sbb aku ckp x nak pedas pn xda effect. meskipun aku berbangsa melayu + jawa lagik tu.. tp lidahku berbangsa western. erk? *gulp bilakah akan berakhirnya episod air mata ketika setiap kali mkn? huaaaaa :((

No comments:

Post a Comment

commentMEnot