Thursday, May 13, 2010

cita-citaku

lots of stories mau share ni..mndgkn teda sepa mau bw bcrta...hehe

arini bgtu bnyk bnda terlintas d pikiran ku ni... itupn lpas dpt call dr kwn2 KML yg tgh struggling tuk orientasi tu...haha... ya, drg call kjap td tgh ari tnya khbr, bla bla bla... its good to heard from them... im happy till the max ni...

i am thinking what will be after 1 yr? course apa bkal kmi continue? cita2 kmi tercpai ka? hmmm.. that makes me thinking of my ambitions

dari kecik mau jd guru..btul2 teringin mau hd cgu... mmg cita-cita pling lma la tuu..pastu tukar p pakar motivasi, sbb mnat gila2 dgn dr. fazley. pastu upgrade ckit, mau jd pakar psikologi.. alaa lbh kurg jak.. pastu msuk mrsm suma mau jd doktor..aku ni pn namau kalah jugak..mmg ada minat mo jd doktor. jd aku pilih doktor psikatrik, atau doktor sakit jiwa.. setiap kali urg tnya msti drg akn ktwa pnya...hurmm.. tp aku x main2 pn..aku btul2 suka tu cita2..plg lahh... pastu pas dpt result spm mcm cita-cita mau jd doktor tu punah, hancur, berkecai...tp im still working all out on my future... bt research sna sini... actlly aku x kisah pn klu x dpt jd doktor, tp demi famili aku mau jd doktor..suma pn berharap at least ada stu doktor dlm famili ni... tp tulah, aku namau jd doktor besa...aku mmg suka ni doktor sakit jiwa...sbb aku suka bekerja dgn minda manusia.. my curiousity is too high, jd every cases pn aku akn cri smpai lubang cacing...lgpun aku suka menilai pemikiran org...

tp sekarang, what happened??? aku akan amik asasi sc pertanian, of course hala tuju akn berubah.. tp aku x menyesal dgn decision ni...jd aku tepikir sdh ni mau cita jd apa.. doktor veterinar, nutrionist, biotechnologist?..hurmm..lets just think bout it later laa... klu bulih mau jd nutrionist yg kerja di institut sukan negara jd dpt jumpa rmai atlet hari2..hahaha (ntah knpa aku suka tgk sukan compare hiburan)

hope apa yg tu urg ckp btul laa, kunuk amik asasi sc pertanian ni pun blh smbg medic tp mcm besa dia pnya requirement tggi laa cam matrik jgk, pointer kna perfect.... hurmm tia dpt rawat org rawat haiwan pn jadilah..lgpun haiwan kn makhluk jugak... drg juga prlukan rawatan...biar aku jd lain dr yg lain...hihi..

p/s: terbaca d status org d fb td, um, ukm,utm,upm,uia msuk dlm top 100 unvrsty in the world.. bgs2..upm on the list..meaning, im not wrong in choosing university..hihi

No comments:

Post a Comment

commentMEnot